III-taso valmentajatutkinto

III- TASO, VALMENTAJATUTKINTO

Tutkinnon tavoite
Tutkinnon jälkeen opiskelija osaa suunnitella ja valmentaa yleisurheilijoita halliten lajianalyysin, urheilija-analyysin ja valmennuksen ohjelmoinnin perusteet kansainvälisen tason tuloskehityksen mahdollistavalla tavalla

Tutkinnon oppisisältö Koulutuksen aiheina mm. valmennuksen perusteet, valmentajana kehittyminen, valmennuksen tukitoimet ja lajiryhmäkohtainen koulutus, joka sisältää lajianalyysin, lajitekniikat, harjoittelun toteutuksen ja ohjelmoinnin

Tutkinnon kesto Tutkinto suoritetaan viidessä perjantai-sunnuntai jaksossa. Tutkinto alkaa lokakuussa ja päättyy seuraavan vuoden kesäkuussa. Viimeisellä eli viidennellä jaksolla lajikarnevaaleilla jokainen tutkinnon oppilas antaa näytön omasta valmennustaidostaan. Tutkinnon sisältö pysyy ennallaan ja se toteutetaan lajiryhmäkohtaisena. Vuoden 2015-2016 tutkinto on suunnattu heitto-, kestävyysjuoksu- ja moniotteluvalmentajille.

Seuraavan valmentajatutkinnon aikataulu:

Tutkinnon hinta

on noin 750 euroa.

Haku

Ilmoittautumiset ??.?. mennessä os. www.yleisurheilurekisteri.fi. Hakijalta edellytetään, että hän on suorittanut nuorisovalmentajatutkinnon ja on valmentanut seurassa vähintään vuoden.

Tiedustelut
Koulutuspäällikkö Tapio Rajala p.0400-442493, tapio.rajala(at)sul.fi ja lajipäälliköt.