Tuomarikoulutus

TUOMARIKOULUTUS 2024

VARSY järjestää tuomarikoulutuksia seuraavan ohjelman mukaan:

TASO I (Toimitsija)

Ykköstason kurssi on tarkoitettu vasta-alkajille, joilla ei ole varsinaista kokemusta kilpailuissa

työskentelemisestä. Kurssia tarjotaan erityisesti sellaisille lasten vanhemmille, jotka käyvät

seuraamassa lastensa harjoituksia ja kaipaavat jotain omaa puuhailtavaa sen yhteydessä. Kurssi

suoritetaan yhtenä iltana ”ulkona kentällä” niin, että asiat selostetaan niiden omilla suorituspaikoilla.

• ma 22.4. Turku klo 17.30
  • ti 7.5. Somero klo 17.30
  • ti 14.5. Mynämäki klo 17.30

Ilmoittautuminen sähköisellä ilmoittautumislomakkeella, 7 päivää ennen kurssia TÄSTÄ.

Kurssin hinta 20€.

Tiedustelut hermann.kossi@kolumbus.fi

TASO II (Tuomari)

Henkilö voi ohittaa ykköstason ja aloittaa kouluttautumisensa suoraan kakkostasolta, jos hänellä on jo ennestään kokemusta kilpailuissa toimimisesta sekä perustiedot yleisurheilun säännöistä. Kurssilla käydään läpi yleisurheilun kaikki tärkeimmät säännöt ja totutaan samalla käyttämään oikein kansainvälistä sääntökirjaa sekä löytämään tarvittavat asiat sieltä nopeasti.

• ti 23.4. Kalanti klo 17.30
  • ke 15.5. Turku klo 17.30

Ilmoittautuminen sähköisellä ilmoittautumislomakkeella 7 päivää ennen kurssia, lomakkeeseen pääset TÄSTÄ

Kurssin hinta 40€.

Tiedustelut hermann.kossi@kolumbus.fi

TASO III (Lajijohtaja)

Osallistujalla täytyy olla jo ennestään suoritettuna tason II tuomarikurssi. Kolmostasolla käydään jälleen läpi yleisurheilun sääntöjä ja eri lajien käytännön järjestämistä. Kolmostason kurssilla näkökulma muutetaan lajinjohtajan näkökulmaksi. Kolmostasolla valmentaudutaan ryhmän esimiehen rooliin ja omaksutaan sääntöjen puolelta vielä nekin osat, jotka tulevat vastaan rutiinista poikkeavien tilanteiden hoitamisessa. Kolmostason kurssille voi hakeutua, kun edellisen tason saavuttamisesta on kulunut noin kaksi vuotta.

Ilmoittautumisajan umpeuduttua kurssilainen saa kouluttajalta tutkintomateriaaliin.

Kurssi-illan päätteeksi kurssilainen suorittaa kurssikokeen.

• ma 27.5. Turku klo 17.30

Kurssin hinta 40€.

Tiedustelut anne.froberg@turunweikot.fi

MAALIKAMERAKOULUTUS

Koulutuksessa käydään läpi teoriaa sekä maalikameran käyttäjän olennaisia taitoja (kuvan lukeminen, kameran kohdistus, nollalaukaus, ennätyskuvat jne).

Suosittelen vahvasti osallistumaan koulutukseen, jos aiemmin myönnettyä SUL:n maalikameran käyttäjän pätevyyttä ei ole tai jos maalikameran käyttö tuntuu epävarmalta. Myös uudet maalikameran käyttäjät ovat tervetulleita.

Koulutuspäivä on joko 27.5. klo 17.00 alkaen Paavo Nurmen stadionilla. Kurssin hinta on 15€.

Ilmoittautuminen TÄSTÄ 20.5. mennessä.